Regulamin przewozu

Ogólny regulamin Przewozu Firmy Transportowej MIDAS
Licencjonowanego Przewozu Osób

§1. PRZEPISY OGÓLNE
1.1. Pasażerowie zobowiązani są do przestrzegania niniejszego regulaminu.
1.2. Przez użyte w regulaminie określenia należy rozumieć:
       a) Przewoźnik – firma MIDAS, wykonująca przewóz pasażerów na podstawie licencji na
wykonywanie przewozu osób;
       b) Pasażer – osoba korzystająca z usług przewozu na podstawie ważnego biletu;
       c) Bagaż – rzeczy zabierane przez podróżnego do pojazdu;
1.3. Dokonanie zamówienia na przejazd u Przewoźnika oznacza zawarcie umowy przewozu, oraz akceptację niniejszego regulaminu.

§2. PASAŻER
2.1. Pasażer powinien zająć wskazane przez kierowcę miejsce w busie.
2.2. Pasażer ma obowiązek spełnić wszystkie wymagania związane z podróżą: winien posiadać ważne dokumenty, takie jak dowód osobisty, paszport (jeżeli jest wymagany), wizę (jeżeli jest wymagana), stosowne badania, szczepienia (jeżeli są wymagane), oraz inne dokumenty potrzebne do odbycia podróży, zgodne z przepisami kraju docelowego, oraz krajów tranzytowych. Pasażer ponosi wyłączną odpowiedzialność za brak powyższych dokumentów. Przewoźnik zastrzega sobie prawo odmowy przewozu osoby, która nie posiada ważnych dokumentów. Z tego powodu nie przysługuje pasażerowi zwrot kosztów biletu ani inna rekompensata.
2.3. Pasażer musi stosować się do zaleceń wydawanych przez kierowcę.
2.4. Pasażer odpowiada za szkody materialne wyrządzone przez siebie w busie, a w szczególności za zniszczenia tapicerki oraz innych ogólnodostępnych elementów wyposażenia oraz za szkody wyrządzone innym Pasażerom, na zasadach ogólnych przewidzianych przepisami Kodeksu Cywilnego lub innych stosownych przepisów prawa, mających zastosowanie w zaistniałej sytuacji.
2.5. Pasażer, który wskutek umyślny lub wskutek zaniedbania zanieczyszcza pojazd, jego tapicerkę lub inne ogólnodostępne elementy wyposażenia, zobowiązany jest do pokrycia kosztów przywrócenia stanu sprzed zanieczyszczenia.
2.6. Pasażer jest zobowiązany do korzystania z pasów bezpieczeństwa podczas podróży.
2.7. Pasażer jest objęty ubezpieczeniem od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków (NNW) Przewoźnika. Ubezpieczenie obejmuje sytuacje, które wydarzyć się mogą w trakcie pobytu Pasażera w busie. Inne zdarzenia losowe, wypadki i szkody mogące dotyczyć Pasażera przebywającego poza pojazdem, nie są objęte ubezpieczeniem.

§3. PRZEWOŹNIK
3.1 Przewoźnik ma prawo nie dopuścić do zajęcia miejsca w busie przez Pasażera, który:
– nie stosuje się do zasad niniejszego regulaminu przewozu;
– znajduje się w stanie nietrzeźwym lub pod wpływem środków odurzających;
– znajduje się w stanie wskazującym na chorobę zakaźną;
– zachowuje się w sposób niekulturalny lub uciążliwy dla komfortu podróży innych pasażerów.
3.2 W pojazdach zabronione jest spożywanie alkoholu, środków odurzających, palenie tytoniu oraz papierosów elektronicznych.
3.3 Ze względów logistycznych lub bezpieczeństwa podróżnych, Przewoźnik zastrzega sobie prawo do wprowadzenia podczas przejazdu przesiadek do innego środka transportu.
3.4 Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia i ich dalsze skutki, spowodowane czynnikami od niego niezależnymi, na przykład sprawami administracyjnymi tupu kontrole celne, policyjne lub innych powołanych do nich służb,  niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, utrudnieniami w ruchu drogowym wynikających z innych przyczyn (wypadki, zamknięcia, objazdy).

§4. OPŁATY ZA PRZEJAZD
4.1 Pasażer jest zobowiązany do zapłaty za przejazd, zaraz po wejściu do busa.
4.2 Pasażer może opłacić koszty przejazdu przelewem, wówczas przy wsiadaniu do busa musi okazać dowód takiej wpłaty.
4.3 W przypadku nie zgłoszenia się Pasażera o umówionej godzinie w ustalonym miejscu odbioru, przewoźnik ma prawo do potracenia 100% wartości biletu za przejazd;
4.4 Obowiązują tylko bilety jednostronne.
4.5 Zniżki dla dzieci – 10% ceny biletu, w przypadku przejazdu dzieci do 10 lat.
4.6 Zniżki pozostałe mogą zostać udzielone indywidualnie podczas dokonywania rezerwacji przejazdu przez Pasażera.
4.7 Cena biletu ustalana jest na podstawie odległości od punktu startowego do punktu docelowego.
4.8 Zmianę daty wyjazdu pasażer może dokonać na 7 dni przed wyjazdem. W przypadku nie zachowania powyższego terminu będzie pobierana opłata manipulacyjna w wysokości 10% ceny biletu.

§5. BAGAŻ
5.1. Pasażer ma prawo do przewozu 2 sztuk bagażu: 1 sztuka bagażu podstawowego (torba podróżna, plecak, walizka) o łącznej wadze nie przekraczającej 30 kg, oraz 1 sztuka bagażu podręcznego (plecak, torba, torebka) o wadze do 5 kg.
5.2. Wymiary bagażu podstawowego nie mogą być ponadnormatywne oraz nie mogą utrudniać swobody podróży pozostałym Pasażerom;
5.3. Zabrania się przewozu rzeczy/towarów niebezpiecznych, których transport jest zabroniony na podstawie przepisów kraju docelowego oraz krajów tranzytowych lub jest w jakikolwiek sposób ograniczony na podstawie przepisów odrębnych. Przewoźnik ma prawo odmówić zabrania bagażu niebezpiecznego oraz ponadnormatywnego.
5.4. Zabrania się przewozu zwierząt, które mogą być niebezpieczne dla innych pasażerów, oraz mogą utrudniać podróż innym pasażerom.
5.5. Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za szkody polegające na utracie lub uszkodzeniu przewożonej przez Pasażera gotówki, biżuterii, papierów wartościowych, sprzętu elektronicznego, porcelany, kwiatów, obrazów oraz innych dzieł sztuki lub wyrobów rękodzieła.
5.6. Przedmioty Pasażera, pozostawione w busie, zapomniane lub z innych powodów pozostałe w pojeździe nie podlegają ochronie oraz odpowiedzialności Przewoźnika.

§6. REKLAMACJE
6.1 Wszelkie reklamacje należy składać pisemnie w siedzibie Firmy, lub kierować bezpośrednio listem poleconym na adres Firmy. Przy zgłoszeniu reklamacji należy opisać zaistniałe okoliczności, zastrzeżenia, doznane szkody, oraz określić sposób rekompensaty. Do reklamacji należy dołączyć dowód opłaty za bilet lub jego kserokopię.

Przewoźnik rozpatruje reklamacje w najbliższym możliwym terminie, nie później niż w terminie jednego miesiąca od dnia wniesienia reklamacji.

§7. KLAUZULA RODO
7.1. Pasażer zamawiając przejazd u Przewoźnika potwierdza zapoznanie się ze zrozumieniem oraz akceptację poniższej klauzuli.

Administratorem Państwa danych osobowych jest firma Midas, z siedzibą w Boguszowie-Gorcach, ul. Stefana Żeromskiego 25 lok. 2. W zależności od formularza, który został wypełniony, lub przekazania danych w inny sposób (mail, telefon), przetwarzamy państwa dane wyłącznie w celu przekazania informacji dotyczących usługi przewozu oraz — jeśli zawarli Państwo umowę przewozu poprzez zakup biletu – w celu realizacji tej usługi. Podanie przez Państwa danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, aby możliwa była realizacja przewozu bądź udzielenie informacji. Mają Państwo prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. W celach związanych z danymi osobowymi można się z nami skontaktować pisząc na adres e-mail biuro@midas-przewozy.pl

Podstawa prawna:

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO” informujemy Państwa, że:

  • Zbieramy podane przez Państwa dane w postaci adresu e-mail, numeru telefonu lub adresów początkowego oraz końcowego podróży i przetwarzamy je w celu przesyłania informacji dotyczącej zapytań związanych z usługą przewozu lub realizacji samej usługi.
  • administratorem danych osobowych jest firma Midas, ul. Stefana Żeromskiego 25, 58-372, Boguszów-Gorce.
  • dane osobowe są przetwarzane na podstawie udzielonej nam zgody,
  • dane te nie zostaną przekazane innym podmiotom,
  • w odniesieniu do tych danych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.

Mają Państwo prawo:

  • żądać dostępu do swoich danych (art. 15 RODO),
  • sprostowania swoich danych (art. 16 RODO),
  • wnieść skargę do Prezesa UODO w przypadku uznania, że przetwarzanie danych narusza przepisy,
  • usunięcia swoich danych na podstawie art. 17 RODO (tzw. “prawo do bycia zapomnianym”),
  • do ograniczenia przetwarzania w zw. z art. 18 RODO,
  • do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, o którym mowa w art. 21 RODO.